A dzsainizmus egy vallás, mely előírja a pacifizmust és az erőszakmentességről alkotott elképzelésük minden élőlényre kiterjed. A dzsainizmus szerint az élet célja az, hogy a karma negatív hatásait megsemmisítsük mentális és fizikai tisztításon keresztül. Ez a folyamat felszabaduláshoz vezet, melyet kimagasló természetes belső béke kísér.

A dzsainizmus egy vallás, mely előírja a pacifizmust és az erőszakmentességről alkotott elképzelésük minden élőlényre kiterjed. A dzsainizmus szerint az élet célja az, hogy a karma negatív hatásait megsemmisítsük mentális és fizikai tisztításon keresztül. Ez a folyamat felszabaduláshoz vezet, melyet kimagasló természetes belső béke kísér.
Indiában 4,2 millió dzsainista hívő él, az egész világon pedig 6-12 millióan követik e vallást. A dzsain templomot Derasar vagy Mandir néven illetik, attól függően, hogy Indián belül hol helyezkedik el. Rendszerint márványból építik őket, mint ahogy azt az alábbi elképesztő dzsain templomok listája is bemutatja.

 

 

Lal Mandir
A hatalmas Vörös Erőddel szemben található a Shri Digambar Jain Lal Mandir, Delhi legrégebbi és legismertebb temploma. Eredetileg 1526-ban épült, azonban az elmúlt években sok változtatáson ment keresztül, a XIX. század elején még bővítették is. Az impozáns vörös homokkőtemplom röviden Lal Mandir néven ismert.

Sonagiri
Sonagiri (szó szerint „arany hegycsúcs”) kis városa Közép-India egy dombján fekszik. Számos hófehér dzsain templom található Sonagiri-szerte. Mind a zarándokoknak, mind a turistáknak mezítláb kell megtennie a 300 lépést a csúcsig. Ha egyszer felért az ember, bármerre tekint, élvezheti a számtalan fehér templomra és chhatrira néző kilátást.

Khajuraho dzsain templomok
Khajuraho falva India egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja. Számos hindu és dszain temploma erotikus szobrai miatt vált híressé. A templomok 200 év alatt épültek fel, 950-től 1150-ig. A Chandella-dinasztia uralkodása idején Khajuraho egy nagy és virágzó dzsain közösségnek adott otthont. A dzsainok valószínűleg a keleti városrészben éltek, itt nagyon sok dzsain templom maradt fent. A nagy templomok közül kettő még mindig jó állapotban van.

A Gomateshwara-templom
Gomateshwara monolit szobra egy dombon áll Shravanabelagola városában. Gomateshwara Adinatha fejedelem második fia volt, az első a 24 Tirthankarából (felvilágosult ember). A 17,38 méter magas szobrot a világ legnagyobb monolit szobrai közé sorolják. Kr. u. 983 körül készíttette Chavundaraya, a Ganga Királyság egyik elnöke. 12 évente tartják a Mahamastakabhisheka fesztivált, mely során Gomateshwarát tejben, aludttejben, ghee-ben (bivalytejből készült vaj), sáfrányban és aranyérmékben fürdetik.

Dilwara-templomok
Az Abu-hegy (Rajasthan egyetlen hegyi állomása) közelében elhelyezkedő Dilwara- templomok világhírüket lenyűgöző márványdíszítéseiknek köszönhetik. Az aprólékosan kifaragott mennyezetek, kapualjak, oszlopok, panelek egyszerűen elképesztőek. Öt dzsain templom található itt, ezek mindegyike egyedi, saját falvaikról nevezték el őket. A Chalukya-dinasztia építtette a templomokat a XI. és a XIII. század között.

Palitana
Palitana városa egy jelentősebb dzsainista zarándokközpont. Palitana templomait a dzsainizmus legszentségesebb zarándokhelyének tarják. Dzsain templomok százai állnak a szent Shatrunjaya-hegyen, márványból tökéletesre faragva. Dzsainisták generációi 900 éven keresztül építették őket a XI. századtól kezdődően. A csúcsra 3572 lépcső vezet, két óra alatt teljesíthető.

A ranakpuri templom
Az Adinathának szentelt dzsain templom Ranakpurban méltóságteljesen emelkedik a magasba egy domboldalból. A templomot 1444 márványpillér támasztja, melyek tökéletes részletességgel lettek kifaragva. Mindegyikük másképp van faragva, nincs két egyforma oszlop. A templom szerkezete és a négyes imázs a Tirthankara győzelmét jelképezi a négy égtájon és így a világegyetemen. A templom datálása vitatott, de valószínűleg a XIV. sz. vége és a XV. sz. közepe között épült.