Lábunk alatt ropog a friss hó, míg a lágy szellő az arcunkba kergeti a szálló hópihéket. A városi szürkeségből lélekemelő érzés a természetben sétálni. Zakopane és a Lengyel-Tátra vidéke nagy kedvencünk, s nem csak nyáron, hanem télvíz idején is gyakran látogatunk el erre a mesés vidékre.

Lábunk alatt ropog a friss hó, míg a lágy szellő az arcunkba kergeti a szálló hópihéket. A városi szürkeségből lélekemelő érzés a természetben sétálni. Zakopane és a Lengyel-Tátra vidéke nagy kedvencünk, s nemcsak nyáron, hanem télvíz idején is gyakran látogatunk el erre a mesés vidékre.

A mai hóeséses napunkon egy a lavináktól mentes, ezáltal télen is biztonsággal járható túraútvonalat választottunk. A Kościelisko-völgy sokak szerint a hegység nyugati részének a legszebbike. A túra a “Kiry” parkolóból indul, majd a nemzeti park belépőjének (5PZL/fő) a beszerzésével folytatódik. Jól járható úton haladunk, majd egy kis idő elteltével azon kapjuk magunk, hogy egyre szűkül körülöttünk a völgy.

A havas táj szépsége semmihez sem hasonlítható. A borús (havazós) idő csak fokozza a hegyek keltette misztikus hangulatunkat. A patak mellé érve már közvetlen a felénk tornyosuló sziklafalak mellett haladunk és a távolban már feltűnnek előttünk a havas fenyvesek.

Kellemes sétánk végén elérjük a tágas Ornak menedékházat, mely ilyenkor is szívesen fogadja a túrázókat. Az 1108 méteren található házikó ideális az ebéd elfogyasztására (nyáron érdemes itt aludni és innen tovább indulni a Lengyel-Tátra magasabb csúcsai felé) vagy egy frissítő kávé elkortyolgatására.

Gyakorlott túrázók révén kis kitérővel terveztük a visszautat, ám a téli zord körülmények között hamar meg kellett hajolnunk a természet ereje fölött. Fontos kiemelnünk, hogy megfelelő felszerelés hiányában, még nagy tapasztalattal sem érdemes próbára tenni a természetet, mert úgyis ő az erősebb.

A kis kétérön után az autóhoz tértünk vissza és Zakopane gyönyörű városába mentünk, hogy az estét már egy hangulatos étteremben töltsük.