Létezik egy hatszótagú szanszkrit mantra, vagy nevezhetjük énekszónak is, mely a buddhisták körében nagy spirituális jelentőséggel bír. Így hangzik: om mani padme hum, mely azt jelenti: „Nézd csak a drágakövet a lótuszban!”...

INDIA - RAJASTHAN CSOPORTOS KÖRUTAZÁS

INDIA - RAJASTHAN CSOPORTOS KÖRUTAZÁS  5*

India
Indulások: 2024.11.08-tól
Időpontok: 2 db
Ellátás: reggeli
Besorolás: 5*
Szállás: Hotel
Utazás: menetrendszerinti járattal

Csoportos körutazás magyar idegenvezetővel Delhi – Udaipur – Ranakpur – Jodhpur – Puskar – Jaipur – Abhaneri – Fatehpur Sikri – Agra – Delhi

Rajasthan India koronájának tündöklő ékköve, ahol felfedi magát a lenyűgöző ország igazi arca. Masszív erődök és légies paloták fogadnak a varázslatos tartományban, melynek kapuja Jaipur, a rózsaszín árnyalataiba öltöztetett város. Rajasthan a legszebb színek otthona: a vörös turbánok és libbenő szárik ragyogó árnyalatai visszaköszönnek az épületek pompás homlokzatain és belső díszítésein egyaránt. Jodhpur színe a kék: az erődváros kékre festett házai szinte ragyognak a napsütésben. Rajasthanban az egykori rádzsput hercegi államok gazdagságát jól tükrözik a részletgazdagon díszített, mesés szépségű épületek. A maharadzsák földje csupa titok és talány, melyet egyszer az életben látni kell, hogy jobban megértsük s érezzük Indiát, ezt a semmihez sem hasonlítható, csodálatos országot.

1. nap • Budapest – Delhi

Elutazás repülőgéppel Budapestről átszállással Indiába a kora délutáni órákban.

2. nap • Delhi – Udaipur

Érkezés a reggeli órákban Delhibe, majd átszállás és továbbutazás belföldi repülőjárattal a tavakkal és pazar márványpalotákkal teli páratlan Udaipurba. Transzfer a szállodába. Szállás Udaipurban, vacsora a hotelben.

3. nap • Udaipur

Reggeli után a Fatehsagar-tó és a Saheliyon-ki-Bari kert felkeresése, majd Rajasthan állam legnagyobb palotájának, a Városi palotának a megtekintése, mely közel két hektáron terül el és részben múzeum, részben az uralkodó leszármazottjainak otthona, valamint luxusszállodaként is működik és a palotaszigetekkel beépített Pichola-tóra néz. Ragyogó lakosztályok, fogadótermek, dekoratív freskók, kiállítások találhatók benne. Később a Jagdish templom felkeresése, melyben egy fekete kőből faragott Visnu-szobrot őriznek. Délután csónakázás a festői a Pichola-tavon, amelyből a Jag Mandir és Jag Niwas palotaszigetek emelkednek ki. Szállás Udaipurban, vacsora a hotelben.

4. nap • Udaipur – Ranakpur – Jodhpur

Reggelit követően utazás Ranakpurba, ahol a dzsaina vallás egyik legnagyszerűbb remekműve, az Adinath templom megtekintése. A dzsainizmust az i.e. VI. században alapították, minden élőlény tiszteletén alapszik. A Taj Mahalhoz hasonlóan Makranában fejtett fehér márványból faragott, hihetetlen aprólékossággal megmunkált oszlopok, csarnokok, domborművek ékesítik a templomot. Továbbutazás a kékre meszelt házairól is ismert Jodhpurba, a Thár-sivatag szélénél. A szárazföldi kereskedelmi útvonalon meghatározó központtá vált, gazdag paloták és tíz kilométer hosszú fallal körülvett nyüzsgő bazár színesíti. Szállás Jodhpurban, vacsora a hotelben.

5. nap • Jodhpur

Reggelit követően a 122 méter magasan a város fölé tornyosuló Mehrangarh erőd megtekintése, melyet több ízben építettek és toldottak meg a századok során. A zord homokkő erődítmény belsejében pompázatosan díszes, aprólékosan megmunkált paloták találhatóak. A múzeumban látható többek közt az arannyal és festéssel díszített Phool Mahal terem, a jodhpuri uralkodók fehér márványtrónja, a festett famennyezetű Takhat Mahal, a tükör és aranyfólia díszítésű Moti Mahal, avagy a Gyöngy palota. Később a Jaswant Thada, II. Jaswant Singh síremléke és a XX. században épült Umaid Bhawan palota megtekintése kívülről. Szállás Jodhpurban, vacsora a hotelben.

6. nap • Jodhpur – Puskar – Jaipur

Reggeli, majd továbbutazás Puskarba, ahol közel négyszáz templom és számos tó található, melyek a legenda szerint Brahma, a Teremtő kezéből kihulló virágszirmokból keletkeztek. Később a Brahma templom, majd a dél-indiai stílusú Rangji templom és a Puskar-tó megtekintése, mely közel 52 ghattal rendelkezik, melyet fürdőzésre és egyéb ceremóniákra használnak. Továbbutazás és szállás Jaipurba, és vacsora a hotelben.

7. nap • Jaipur

Reggeli, majd városnézés Jaipurban, a mesés bazárok, gazdag paloták, ún. havelik városában. Rajasthan állam kapuja, Jaipur az ország egyik legnagyobb és legrégebbi ékszerkészítő központja; a zománcozás és a drágakő berakás a leghíresebb technika. Utazás a városon kívül található Amber erődhöz, mely egykor uralkodók székhelye volt. Az erőd masszív falai mesés palotákat, pazar termeket, gyönyörű templomokat és gondozott kerteket rejtenek. Később a Man Sanggar-tó és a Jal Mahal palota megtekintése kívülről, majd megállás a Hava Mahalnál – a gyönyörű Szelek palotájánál. Látogatás az 1728-ban alapított Jantar Mantar obszervatóriumnál, melynek kőből és fémből készült precíz műszerei ma is használhatók a bolygók és csillagok helyének meghatározásához. A városnézés következő állomása a Városi palota, a maharadzsa lakhelye, mely különlegesen szép ötvözete a mogul és a hindu stílus építészetének. Később a Birla templom felkeresése. Szállás Jaipurban, vacsora a hotelben.

8. nap • Jaipur – Abhaneri – Fathepur Sikri – Agra

Reggel utazás Agra felé, útközben megállás Abhaneri lépeskútjánál: az esővízgyűjtőt az i.e. XVIII-IX. században építették és 3500 lépcsőfok vezet 13 emelet mélyen az aljáig. Az építmény nem csak kivételes szépségű, de a világ legmélyebb lépeskútja is. Később látogatás Fatehpur Sikriben, a vízhiány miatt elnéptelenedett városban, mely a XVI. században Akbar mogul sah uralkodása alatt volt a birodalom központja. 1986-ban az UNESCO Világörökség védelme alá került a különleges, vörös homokkőből épült város, mely a mai napig inspirálóan hat India építészeire. A szellemvárosban található többek között Salim Chisti sírja, a gyermektelen asszonyok zarándokhelye és az 1000 hívőt befogadó császári mecset. Továbbutazás Agrába, mely a mogul uralkodók székhelye volt a XVI – XVII. században. Vacsora a hotelben. Szállás Agrában.

9. nap • Agra - Delhi

Kora hajnalban a világhírű, fehér márványból készült Taj Mahal, megtekintése, melynek szépsége páratlan. A lélegzetelállító épületegyüttest Sah Jahan építtette a XVII. században tizennegyedik gyermekük szülése közben elhunyt felesége, Mumtaz Mahal emlékére és az iránta érzett örök szerelme jeléül. India legismertebb épületén 1632-től huszonkét éven keresztül dolgozott közel húszezer munkás több mint ezer elefánt segítségével. A fenséges műemlékegyüttes tökéletes arányaival és szimmetriájával, nemes anyagaival, gazdag díszítésével és a hozzá kapcsolódó legendákkal számtalan művészt is megihletett. Visszatérés a hotelbe, reggeli, majd később a Jamuna-folyó partján álló Agra erőd felkeresése. A vörös homokkőből épült erődítményben paloták, díszes termek, udvarok, galériák, háremek, börtönök, XIX. századi brit katonai barakkok találhatóak. Délután utazás és szállás Delhiben, vacsora a szállodában.

10. nap • Delhi

Reggeli után városnézés a világ legrégebb óta folyamatosan lakott városában, mely megannyi birodalom központja volt már. Újdelhi és az óváros nevezetességeinek megtekintése kívülről. A városnézés a 72 m magas, lenyűgöző Qutub Minarnál veszi kezdetét, melyet Hindusztán hetedik csodájaként tartanak számon. Újdelhiben látogatás Humayun uralkodó mauzóleumánál, majd az India kapu, az impozáns Rajpath sugárút, mely a Vijay Chowk, avagy a Győzelem terén zárul és kormányhivatali épületeknek ad otthont. Ó-Delhi 1649 és 1857 között a mogul birodalom központja volt. Látogatás az 1648-ban épített Vörös erődnél, mely az egykori mogul hatalom jelképe, majd India legnagyobb mecsetének, a Jama Masjidnak és Mahatma Ghandi nyughelyének, a Raj Ghatnak a megtekintése. Később az óvárosi Chandni Chowk bazárjainak felfedezése riksákkal. A szállodai szobákat a késő elutazásig használhatják utasaink. Vacsora, majd éjjel transzfer a repülőtérre.

11. nap • Delhi – Budapest

Kora hajnalban hazautazás egy átszállással. Megérkezés Budapestre a déli órákban.

Minimum létszám 15 fő.

1 099 500 Ft/fő-től +

Létezik egy hatszótagú szanszkrit mantra, vagy nevezhetjük énekszónak is, mely a buddhisták körében nagy spirituális jelentőséggel bír. Így hangzik: om mani padme hum, mely azt jelenti: „Nézd csak a drágakövet a lótuszban!”. Ez egyfajta könyörgés Avalokiteshvarához, a négykarú felvilágosult bodhisattvához, aki megtestesíti Buddha minden könyörületét. Természetesen a mantra valódi jelentése ennél mélyebben keresendő. Egyik mantra sem fordítható le egyszerű mondatként, hiszen Buddha összes tanításának lényegét hordozza.

Tehát e mantra ismételgetése egy rózsafüzérrel a kézben a legnépszerűbb vallási gyakorlat a tibeti buddhizmusban, hiszen ez vezet felszabaduláshoz és a végső megvilágosodáshoz. Tibetben ez a mantra mindenütt megtalálható – imazászlókon, imamalmokon, papírtekercseken, sőt különböző faragványokon. Kövekbe, sziklákba belevésve, vagy éppen festve is találkozhatunk velük az elegáns tibeti írással, olykor különleges színekben pompázva.

Ezek a Mani-kövek díszítik a tibeti tájat. Kolostorok közelében, falvak, utak, folyók, hosszú falak mentén elhelyezve tárulnak szemünk elé. Sokszor többet raknak egymás mellé, kőhalmokat képezve, melyek hegyi ösvények csúcsainál, települések széleinél találhatók, egyféle üdvözlésként vagy ajánlatként. A Mani-kövek készítését meditációnak tartják. A szerzetesek, a helyiek mind vésnek köveket, melyeket majd a kőhalmokhoz tesznek, így azok idővel nagyobbak és nagyobbak lesznek. Így jött létre a Yushu tibeti autonóm prefektúrabeli Xinzhai falu kőhalma is, mely 300 méter hosszú, 80 méter széles és 4 méter magas. Becslések szerint 2 milliárd Mani-kő lehet benne, melyek 200 év alatt gyűltek össze.

Ez a világ legnagyobb Mani-kőhalma. Mani-köveket a környező országokban, így Nepálban és Bhutánban is találhatunk, ahol a buddhizmust gyakorolják. A nepáli Himalájában több helyen is hatalmas sziklák oldalába vésett, festett mantrákkal találkozhatunk.

Természetesen a buddhizmus bölcsőjében, Indiában is láthatunk Mani-köveket, főként kolostorok közelében. Pontosan nem tudjuk, hogy a mantra mikor jött használatba, de a legkorábbi említés a X-XI. századból való Karandavyuha Sutrából, mely maga a IV. század végén jött létre, szintén egy korábbi forrás szerint.