A Ferrocarril Central Andino, az Andok vadregényes vonulatait átszelő vasút, a világ egyik leghosszabb sínpályája, s talán a legfigyelemreméltóbb is, hisz megépítése során számos technikai kihívással kellett szembenézniük a mérnököknek...
A Ferrocarril Central Andino, az Andok vadregényes vonulatait átszelő vasút, a világ egyik leghosszabb sínpályája, s talán a legfigyelemreméltóbb is, hisz megépítése során számos technikai kihívással kellett szembenézniük a mérnököknek. A vonal Callao kikötővárosában kezdődik, épp tengerszinten, majd Lima városán keresztülhaladva felér a csúcsra az Anticona-hágónál, mintegy 4818 méteres magasságban.
De még itt sem ér véget, hiszen La Oroya bányavárosához is elviszi utasait, ahol aztán kettéágazik: az egyik sínpár Cerro de Pascóba, a másik pedig Huancayóba and Huancavelicába vezet. Ez még leírva is igen terjedelmes útnak bizonyul, pláne, ha az ember fel is száll a vonatra! A vasút szerelmeseinek előszeretettel ajánljuk ezt a csodás utazást, mely 58 hídon, 69 alagúton- melyek között ott van a második legmagasabb vasúti alagút is – visz bennünket.
Az egyik leghíresebb híd a Limát és La Oroyát összekötő útvonalon lévő Infiernillo, azaz a Kis Pokol hídja, mely egy szűk kanyont ível át. Az út egy függőleges szikla alagútjából indul ki, átmegy a hídon, majd egy szintén függőleges sziklatömeget átfúró alagútban folytatódik. A híd alatt láthatjuk a Rio Rimac folyót csobogni, illetve mellette halad a “Carretera Central” országútja is.
A Kis Pokol 3300 méterrel épült a tengerszint felé. Az építkezési munkálatok 1908-ban kezdődtek az “American Bridge Company” jóvoltából, s végül egy 62,78 méter hosszú sínpályát fektettek a folyó fölé. A legelképesztőbb és egyben legfélelmetesebb érzés a hidak két végénél kap el minket, mikor épp kiérünk a hídra.