Anglia egy csodálatos úti cél azok számára, akik akár először, akár sokadik alkalommal tervezik külföldi utazásukat. Ennek oka egyrészt az, hogy az angolt beszélők semmiféle nyelvi akadályba sem ütközhetnek, még akkor sem, ha a legkülönfélébb nyelveken kommunikáló emberekkel találkozunk, hiszen ők is beszélik a nyelvet. Aki először látogat el ide, természetesen az ország fénypontjait nézi meg, mint a Westminster Apátság, a Knightsbridge Londonban, a Stonehenge vagy éppen egy egyetemi város. A visszatérő turisták pedig a lápvidékeket is bejárják, s felfedezik az apró festői falvak minden szegletét, s beleássák magukat az angol örökségbe. Összeválogattunk néhány helyszínt ( első rész), melyek közül bizonyára mindenki megtalálja a saját igényeinek megfelelőt.

Jurassic Coast

Az őslénykutatók egyenesen a Jurassic Coast-ra érkeznének, ha valami érdekeset szeretnének találni. A Bournemouth és Exmouth között emelkedő sziklafal 185 millió éves múltra tekint vissza, s történetét múzeumok mesélik el. Charmouth a legjobb hely a fosszíliák tanulmányozására. Szánjunk időt egy kis part menti sétára, mert lenyűgöző élménnyel gazdagodhatunk, illetve a helyes kisvárosok is megérnek egy látogatást. Azonban legyünk óvatosak a sziklák közelében, mert bármikor lezuhanhat egy-két szikladarab!

Oxford

Oxford története az angolszász Anglia idején vette kezdetét, mikor még Oxenafordának hívták, vagyis ahol az ökrök keltek át a folyón. Ma pedig onnan ismerjük, hogy az angolszász vidékek legrégebbi egyetemének ad otthont, mely a XII. század óta működik. Ez a délkelet-angliai város normandiai kastélyok maradványait is őrzi, illetve itt találjuk a Christ Church Cathedralt is, mely egy kápolna és egy katedrális egy épületben. Mivel a világ minden pontjáról érkeznek hallgatók az egyetemre, Oxford nagyon sokszínű város.

York

York egy gyönyörű, fallal körülvett város a Foss és az Ouse folyók találkozásánál. Temérdek izgalmas látnivaló hívja fel a turisták figyelmét a város kimagasló értékére, s mindezekhez el is juthatunk a város macskaköves utcáin. A legkimagaslóbb közülük a York Minster, mely hatalmas művészeti kincseket rejt. A középkori Clifford’s Towerből pedig pazar kilátás nyílik, ahonnan beláthatjuk az egész környéket.

Stonehenge és Avebury

Anglia legnépszerűbb helyei közé sorolhatjuk Stonhenge-t, mely egy monumentális történelem előtti emlék. Időszámításunk előtt 2500 környékén a neolitikus és bronzkori emberek gigantikus köveket hurcoltak ide Walesből és Marlborough Downsból. Majd csak I.e. 1600-ban készült el véglegesen. Stonehenge-i kirándulásunk úgy lehet igazán teljes, ha Aveburybe is elmegyünk. Északra kell vennünk az irányt, s így eljuthatunk ahhoz a másik kőrengeteghez, ahol igaz, hogy kevesebb turistával találkozunk, de hasonló élményekkel gazdagodunk.

London

Nem kérdés, hogy a megannyi szép és érdekes hely közül London viszi a prímát, hiszen mégiscsak ez a főváros. A hatalmas London történelmét ma is mesélik az olyan épületek, mint Westminster apátság vagy a Buckingham-palota – egy őrségváltást feltétlenül nézzünk meg! Vásárolhatunk Knightsbridge-től egészen a Carnaby Streetig, utazhatunk a piros emeletes buszokkal, na meg a földalattival – és ez még csak néhány dolog a tipikus londoni életből. London a színházairól is híres, ahol nagyszerű előadásokat tartanak, s ezután feltétlenül időzzünk el egy londoni pubban!