Kuba méltán híres hihetetlen, pálmafákkal övezett és végtelen hosszú fehér homokos és kristálytiszta vizű tengerpartjairól. Az időjárás egész évben tökéletes, szinte mindig süt a nap, így igazán ideális egy  karibi álomnyaraláshoz. Azonban ennél sokkal több élményt tartogat számunkra Kuba. Vegyük hát sorra, miben is különbözi karibi szomszédjaitól.

Fedezzük fel a sziget lenyűgöző városait

Ha ellátogatunk Havannába, Kuba fővárosába, igazi időutazás-szerű élményben lehet részünk. A történelemmel gazdagon átitatott kultúra, a város egyedi karaktere és bája mindenkit magával ragad. Színes, gyarmati stílusú építészete, óvárosa és múzeumai egyaránt kihagyhatatlan látványosságai a városnak. Holguin Kuba negyedik legnagyobb városa, és minden bizonnyal az egyik legvonzóbb is. Hegyvidéki tájai szépségükkel, még a szigetre 1492-ben érkező Kolumbusz Kristófot is magával ragadták. A Loma de la Cruz-on túrázva pedig biztosan megcsodálhatjuk a lábunk alatt elterülő város lélegzetelállító panorámáját.

Ízletes, helyi finomságok

Akár a lenyűgöző tengerpartokat, akár a történelmi városokat részesítjük előnyben, van néhány dolog, amelyet bárhogy járjunk is, vétek lenne kihagyni. Nem számít hol vagyunk, érdemes megkóstolni a helyi finomságokat, melyek a Karib-szigeteket híressé teszik. Kezdjük a napot egy finom kubai kávéval, és válogatott helyi finomságokkal, vagy akár a regionális konyha remekeivel, majd egy frissítő kubai rum vagy mojito társaságában zárjuk az estét. Jelképesen, akár még a híres kubai szivart is bevonhatjuk az esti merengésbe.

Vegyünk részt egy karneválon vagy ünnepségen

Ha van valami, amit a kubaiak igazán jól tudnak, akkor az nem más, mint a bulizás. Rengeteg lehetőséget kínál számunkra a sziget, hogy kiengedhessük a fáradt gőzt, hiszen egész éven zajlanak különböző karneválok és ünnepségek, az egész szigeten. A Carnival of Santiago de Cuba minden év júliusában megrendezésre kerül, és bátran mondható a karibi térség egyik legnagyobb és legfényesebb karneváljának. A Havanna Karnevál, melyet az érzékek ünnepeként is emlegetnek, augusztusban kerül megrendezésre. Vagy talán egy halász életébe szeretnénk egy kis bepillantást nyerni? Akkor a legjobb program számunkra bizonyára a Hemingway Fishing Tournament lesz az ideális, melyre májusban látogathatunk el.

És ami még ezeken is túlmutat

Olyan sok más tevékenység és kaland közül választhatunk még, hogy szinte képtelenség lenne felsorolni. Kuba vibráló szigetén Salsa-órákat vehetünk, részt vehetünk különböző karneválokon, barlang és sziklatúrákon bizonyíthatjuk kalandvágyunkat, vagy akár Varadero felfedezését is bevállalhatjuk. Egy dolog azonban bizonyos, rengetek életre szóló élményt és érdekes történetet gyűjthetünk be utazásunk során. A karibi napsütés és a barátságos helyiek mindenkiben pozitív emlékeket hagynak. Ha bakancslistás utazók vagyunk, mindenképpen vegyük fel listánkra Kubát is, ha csak alkalmanként utaznánk, akkor pedig felejthetetlen élményekkel és emlékekkel gazdagodhatunk, amennyiben Kubára esik a választásunk.