A repülés mára könnyedén elérhető lett bárki számára, sőt nélkülözhetetlen a mai felgyorsult világunkból. A nagy távokat azonban sokkal hangulatosabb formában is leküzdhetjük, ráadásul még a múlt század eleji hangulatból is elcsíphetünk valamit. Sorozatunk első részében a távoli kontinenseken működő vasútvonalakat mutatunk be, míg a folytatásban Európában kalandozunk majd…

A repülés mára könnyedén elérhető lett bárki számára, sőt nélkülözhetetlen a mai felgyorsult világunkból. A nagy távokat azonban sokkal hangulatosabb formában is leküzdhetjük, ráadásul még a múlt század eleji hangulatból is elcsíphetünk valamit. Sorozatunk első részében a távoli kontinenseken működő vasútvonalakat mutatunk be, míg a folytatásban Európában kalandozunk majd…

 

 

The Ghan, Ausztrália

Aki arra adja a fejét, hogy átszelje az ausztrál vadont bizony kemény fába vágja a fejszéjét. A mai napig egy kevéssé felfedezett terület, ahol az őslakosokon kívül kevesen igazodnak el.
Mára azonban ennek a földöntúli tájnak akad egy lényegesen egyszerűbb felfedezési módja, ami nem más, mint a vasút. Ausztrália két partját összekötő vasút három napos túrát jelent a résztvevőknek, ezalatt közel 2000 mérföldet tesznek meg a vadonban. A luxust persze nem kell nélkülöznünk, 24 órás mindenre kiterjedő szolgálat áll a rendelkezésünkre, míg a menün a kenguru steaktől kezdve a különleges tengeri fogásokig minden szerepel.
Az észak felé tartó vasútvonal Adelaide városából indul, hogy a csodás vöröses hegyeken átkelve a hamisíthatatlan rozsdaszínű ausztrál vadonba érkezzen. Az első 75 évében a Ghan végállomása itt a sivatagban Alice Springsben volt, csak most építették ki a hálózatot egészen Darwinig. Az aktivitásról a menetközi megállók gondoskodnak, a turistáknak lehetőségük van teve szafarit tenni, illetve helikopteres kirándulásra is indulhatunk.

Tren Crucero, Ecuador

Nyugodtan mondhatjuk, hogy az Andokban technológiai csoda a vasútépítés. Ködbe burkolózó ősi városok, kanyonok és hatalmas hegygerincek alá bukó völgyek jellemzik az Egyenlítőn található országot. A hegyekben fekvő fővárosból (Quito) induló 280 mérföldes vonatút maga az álom. Négy nap alatt érünk a Csendes-óceán partján elterülő Guayaquil városához, a régóta elhagyatott, de pár éve hatalmas felújítási projekten áteső vasútvonalon. Az arany és zöld füves Cotopaxi Nemzeti Park mellett elsuhanva drámaian köszön ránk az elhagyatott gleccser-kuppal rendelkező Chimborazo, Ecuador legmagasabb pontja. Az utazás csúcsa azonban a Devil’s Nose, ami egy fél mérföldes süllyedés, amit rövid táv alatt cikk-cakkozva abszolvál a vonat. Az egész út jó betekintést nyújt az ország ősi kultúrájába, és természeti szépségeibe.

California Zephyr, USA

Pár évszázaddal ezelőtt még közel sem örvendett a vasút nagy népszerűségnek az USA-ban. Kevesek kiváltságát jelentette az ilyenfajta közlekedés ám az évek múlásával egyre elterjedtebb lett az országban. A California Zephyr 1949-ban indult, hogy három nap alatt abszolválható legyen a Kalifórnia és a Szeles Város, azaz Chicago közti távolság, ami közel 2500 mérföldet ölel föl. Ezzel a leghosszabb vasúti utazást nyújtva az USA-ban és sokak szerint a legszebbet is. A Zephyr hét államon halad végig, számos történelmi és természeti látványosságot érintve, teszi ezt minden nap. Turista kabinjában panoráma ablakokon keresztül csodálhatjuk a tájat, a komfort fokozatot a minden irányban forgó székek növelik. Denver csodás hegyi tavai mellett, a Colorado folyó sziklás völgyében kanyarog a vasút, hogy végül a Utah és Nevada sivatagjaiban bukjon alá mielőtt az óceánparti San Franciscóba érkezik ezzel méltó véget adva a felejthetetlen utazásnak.